Enkelt sätt att undvika kollisioner

Att skydda kranar, telfrar och laster från kollisioner är av största vikt. Därför har ABUS utvecklat ett mekaniskt kollisionsskydd som är både enkelt och praktiskt.

Det monteras på ABUS åkvagnar för kättingtelfrar och passar såväl manuella som elektriska vagnar. Kollisionsskyddet kan även användas på ABUS lättraversmodeller EHB-I och ZHB-I efter montage på befintlig balk.

Enkelt sätt att undvika kollisioner

Att skydda kranar, telfrar och laster från kollisioner är av största vikt. Därför har ABUS utvecklat ett mekaniskt kollisionsskydd som är både enkelt och praktiskt.

Det monteras på ABUS åkvagnar för kättingtelfrar och passar såväl manuella som elektriska vagnar. Kollisionsskyddet kan även användas på ABUS lättraversmodeller EHB-I och ZHB-I efter montage på befintlig balk.

DELA INLÄGG

VILL DU VETA MER?

Att ge goda råd är viktigt för oss på JJ Gruppen. Tveka därför inte att slå oss en signal eller skicka ett mail om det är något som du undrar över. Du når oss enkelt genom vårt kontaktformulär.

RELATERAD LÄSNING

Aktuellt

Fem saker du bör tänka på för att arbeta säkert med lyftutrustningen

Till de vanligaste arbetsplatsolyckorna hör klämskador när lasten ska kopplas ihop med lyftverktyget.
Aktuellt

Lyften avgör livslängd och säkerhet vid modernisering

Att modernisera lyftutrustning kräver expertkunskaper. En förlängning av livscykeln avgörs av hur länge och på vilket sätt den har använts. Även säkerhetsrisken måste bedömas på ...
Serviceavtal bild
Aktuellt

Fem saker att tänka på när det gäller service av lyftutrustning

”Teknikintresset delas av hela JJ Gruppen och alla gillar vi att prata service”, säger Markus Andersson, Servicechef på JJ Gruppen Öst. Tillsammans med kunden hittar ...
Jobba säkert med lyftutrustning
Aktuellt

Kompetens och kontroller minskar risken för olyckor

Felaktig lastsäkring, slarv med dagliga kontroller och brister i kommunikationen. Det finns många skäl till att olyckor inträffar.
Aktuellt

Fem saker du bör tänka på vid val av traverssystem

”Vad ska du lyfta?” är oftast min första fråga när företag hör av sig om kranar, traverser och telfer, säger Johan Tholinsson, försäljningschef på JJ ...
Referensprojekt

Sveriges längsta traverser lyfter produktionen hos Pipelife

Två av de sexton traverserna är de längsta som ABUS Kransystem någonsin har levererat i Sverige. De har en spännvidd på inte mindre än 42 ...
DELA INLÄGG

VILL DU VETA MER?

Att ge goda råd är viktigt för oss på JJ Gruppen. Tveka därför inte att slå oss en signal eller skicka ett mail om det är något som du undrar över. Du når oss enkelt genom vårt kontaktformulär.

RELATERAD LÄSNING

Aktuellt

Fem saker du bör tänka på för att arbeta säkert med lyftutrustningen

Till de vanligaste arbetsplatsolyckorna hör klämskador när lasten ska kopplas ihop med lyftverktyget.
Aktuellt

Lyften avgör livslängd och säkerhet vid modernisering

Att modernisera lyftutrustning kräver expertkunskaper. En förlängning av livscykeln avgörs av hur länge och på vilket sätt den har använts. Även säkerhetsrisken måste bedömas på ...
Serviceavtal bild
Aktuellt

Fem saker att tänka på när det gäller service av lyftutrustning

”Teknikintresset delas av hela JJ Gruppen och alla gillar vi att prata service”, säger Markus Andersson, Servicechef på JJ Gruppen Öst. Tillsammans med kunden hittar ...
Jobba säkert med lyftutrustning
Aktuellt

Kompetens och kontroller minskar risken för olyckor

Felaktig lastsäkring, slarv med dagliga kontroller och brister i kommunikationen. Det finns många skäl till att olyckor inträffar.
Aktuellt

Fem saker du bör tänka på vid val av traverssystem

”Vad ska du lyfta?” är oftast min första fråga när företag hör av sig om kranar, traverser och telfer, säger Johan Tholinsson, försäljningschef på JJ ...
Referensprojekt

Sveriges längsta traverser lyfter produktionen hos Pipelife

Två av de sexton traverserna är de längsta som ABUS Kransystem någonsin har levererat i Sverige. De har en spännvidd på inte mindre än 42 ...

Kan vi hjälpa till?

Lämna gärna ett meddelande så återkommer vi snarast.