Fem saker att tänka på när det gäller service av lyftutrustning
Det är efter leveransen som allt börjar. Nu ska lyftutrusningen underlätta arbetet och ge avkastning på investeringen. Och skulle problem uppstå behöver de snabbt kunna identifieras och åtgärdas.
Serviceavtalet anpassas efter hur kunden använder lyftanordningen för en trygg och säker drift. Vi erbjuder även tjänster som konditionskontroll, renovering och modernisering. Alla servicetekniker utbildas kontinuerligt.
”Teknikintresset delas av hela JJ Gruppen och alla gillar vi att prata service”, säger Markus Andersson, Servicechef på JJ Gruppen Öst.
Tillsammans med kunden hittar vi svaret på frågan: ”Hur används lyftutrustningen?”. Vi tar sedan fram ett kundanpassat serviceavtal som både säkrar och förlänger livslängden.
Markus tipsar om fem saker att tänka på:
- 1. SÄKERHET
- Hur används lyftutrustningen? Vad skulle kunna hända?
- 2. PRODUKTIVITET
- Vad kostar ett driftstopp? Hur ofta kontrolleras lyftutrustningen?
- 3. LIVSLÄNGD
- Hur länge måste lyftutrustningen hålla? Hur ofta behöver den service?
- 4. ANVÄNDNING
- Har ni koll på drifttiden? Hur mycket och hur tungt lyfter ni?
- 5. LAGAR OCH REGLER
- När besiktigade ni lyftanordningen senast? Vad är skillnaden mellan besiktning och service?
DELA INLÄGG
Har du funderat på att teckna ett serviceavtal?
Boka in en frågestund om hur er lyftutrustning används. Det kostar ingenting och det hjälper oss att ta fram den bästa lösningen åt dig. Du når oss enkelt genom vårt kontaktformulär.